Az első negyedévükben, szeptembertől decemberig 6-12 millió euró áll rendelkezésére arab befektetőknek köszönhetően, és „minden egyes nap közelebb kerülnek az induláshoz”. A cég első járatai Brüsszelbe, Londonba, Párizsba, Milánóba, Frankfurtba, Stockholmba és Amszterdamba repülnek majd, az online értékesítés a tervek szerint augusztus közepén indul – mondta el a Világgazdaságnak Lucsik János, a Sólyom Befektetési és Vagyonkezelési Holding Kft. ügyvezető igazgatója.
A Népszabadság úgy tudja, hogy a European Aviation Group telepén, Bournemouth repülőterén már dolgoznak az angol cég egyik Boeing 737-500-as repülőgépén, amit a Sólyom Airwaysnek fog bérbe adni a társaság. A Sólyom vezére, Vágó József pénteken a Hír TV-ben jelezte, hogy az „egyik flottagépet kormányzati célokra is felajánljuk”, méghozzá önköltségi áron. Kérdés, hogy a kormányzat él-e a lehetőséggel.
A gépeken jelenleg 40 VIP-szék van, de a cég sajtótájékoztatóján azt közölték, hogy 12 business és 98 turistaüléssel repülnek majd. Az is elhangzott, hogy remek állapotú gépekről van szó a Boeing 737 típuscsalád classic családjából, amelyek idősek ugyan, de korukhoz képest keveset repültek. A European Aviation Group honlapja alapján a gépek átestek a D karbantartáson, amely a legmagasabb szintűek egyike, s egy ilyen után a gép szinte újnak tekinthető. Igaz, D-check akkor esedékes, amikor a repülő elérte a gyár által meghatározott, igen magas repült óraszámot. A 18-22 éves gépek 35 ezer fölötti repült órán és 50 ezer fölötti cikluson (le- és felszállás) vannak túl a honlap szerint. Ez iparági szakértőink szerint rendkívül magasnak számít.