Lehangoló negyedévet zárt az amerikai Mattel Inc., a világ legnagyobb játékgyártója: nettó nyeresége a második negyedévben mindössze a háromnegyede az egy évvel korábbinak. A rossz eredmények a klasszikus játékok, a Barbie babák és a Hot Wheels játékautók csökkenő népszerűségének köszönhetők.
Miközben a vállalat új termékei, például a kis szörnyes Monster High, a dundi kislányra hasonlító American Girl és a pici babáknak szánt Fisher-Price játékok jól teljesítettek, a Napi Gazdaság információi szerint a Barbie iránti kereslet 12 százalékkal csökkent.
Csak az elektronikus
A Mattelnek egyébként komoly fejfájást okoz az utóbbi időben, hogy az okostelefonok és más mobil elektronikus eszközök átalakították a gyerekek játszási szokásait.
Tény, hogy például az NDP piackutató cég „Gyerekek és fogyasztói elektronika” című tanulmánya szerint azokban az amerikai családokban, ahol van 4–14 éves korú gyerek, átlagosan 11 elektronikus szórakoztató eszköz áll rendelkezésre. A gyerekek egynegyedének van videojáték-konzolja.
Itthon kevesebb játék
Eközben a magyarországi játékpiac szűkül: kevesebb játékot veszünk, és olcsóbban. Piaci források szerint az ágazat akár 15-25 százalékot is zsugorodhatott az elmúlt három évben. Borhi János, a játékforgalmazó Formatex Kft. tulajdonosa szerint az aktuális slágerjátékokat háttérbe szorítják az örökzöldek, amelyek fejlesztik a gyerekek képességeit, vagy a szülőkkel együtt játszhatók. Jól futnak például az építőjátékok, az élethű babák, a babaházak és a társasjátékok.