Az eredeti tervek szerint a gyárat idén azért bővítették volna, hogy megduplázzák az évi 150 ezres kapacitást. Az Index szerint már mindent előkészítettek: a közművesítés mellett az összes hatósági engedély is kéznél van, bármikor kezdődhetne az építkezés, de nem fog. Ezt több neve elhallgatását kérő forrás is megerősítette – bár mással magyarázta – a hírportálnak.
Fotó: MTI/Ujvári Sándor
Volt, aki politikai okokkal magyarázta a csúszást, mivel a német cég aggályosnak tartja a magyar kormány gazdaságpolitikáját és annak kiszámíthatóságát. Ezt erősíti az az információ, amely szerint a cégközpontban olyan számítások is készültek, amelyek a romániai termelés költségeit vizsgálják. Egy másik névtelenül nyilatkozó szerint azonban a halasztásnak semmi köze a politikához. Üzleti döntés született, hogy amíg a kereslet nem pörög fel, addig nincs szükség újabb gyártókapacitásokra.
Néhány hónapja, a kecskeméti gyár új modelljének hivatalos bemutatóján a kormányfő azt mondta: a Mercedes-gyárban két sikertörténet egyesült: egy tradicionális, amelyet a német cég képvisel és egy új, a magyar gazdaság megújításának európai sikertörténete. Orbán Viktor közölte: a Mercedes új CLA osztályú autójából erő és szépség sugárzik, és ők is egy ilyen Magyarországot szeretnének építeni.