Az új ŠKODA Octavia nem csupán tágas és funkcionális, hanem jól is néz ki. Az új limuzin jelentősen megnőtt elődjéhez képest, 90 milliméterrel hosszabb, illetve 45 milliméterrel szélesebb az Octavia második generációjánál. Letisztult elegancia és mindenekelőtt bőséges tér az új Octavia utasterének fő jellemzői. Az alsó-középkategória egyetlen más modellje sem kínál nála hosszabb utasteret (1.782 mm), nagyobb hátsó lábteret térdmagasságban (73 mm), illetve tágasabb hátsó fejteret (980 mm), de ugyancsak „best-in-class” 590 literes csomagtartója is.
A legmagasabb színvonalú biztonság
Az új ŠKODA Octavia kifejlesztése során alapvető célkitűzésnek számított az autó még biztonságosabbá tétele, ezért korszerű biztonsági rendszerek egész sorát fejlesztették ki az új modell számára: a városi vészfék-funkcióval kiegészített „Front Assistant”, a fáradtságérzékelő szenzor, a proaktív utasvédelmi rendszer, vagy éppen a sávtartást segítő „Lane Assistant”. Baleset során passzív biztonsági rendszerek átfogó csomagja gondoskodik a vezető és utasai lehető leghatékonyabb védelméről, akár kilenc légzsák közreműködésével.
Innovatív technikák
A ŠKODA számára a legfontosabb az autózás lehető legbiztonságosabbá és legkényelmesebbé tétele, így új kényelmi és fejlett biztonsági rendszerek egész sorát kínálja az új modell. Első ízben jelenik meg ŠKODA modellben a követési távolság tartásáért felelős adaptív sebességszabályozás vagy a távolsági fény önműködő kapcsolásáért felelős „Light Assistant“, az automatikus parkolási asszisztens, de további újdonság az elektromos mozgatású panoráma billenő-/tolótető vagy a „KESSY” automatikus nyitási és indítási rendszer. A kínálatot rádió- és rádió-navigációs rendszerek teljes egészében új fejlesztésű generációja teszi teljessé.
Mint minden ŠKODA, az új Octavia is „Simply Clever” megoldások sokaságával könnyíti vezetője és utasai életét, ilyen például a kétoldalú csomagtérborítás, a hálórendszer a csomagtérben, a táskaakasztó kampók, hulladéktároló és palacktartó, valamint a multimédiás eszköztároló, a tanksapka-fedélbe rejtett jégkaparó vagy a láthatósági mellény vezetőülés alatti rekesze, melyek az adott kiviteltől függően szériában vagy extraként állnak rendelkezésre.
A ŠKODA Octavia harmadik generációjának új fejlesztésű motorjai akár 17 százalékkal is takarékosabbak lehetnek elődeiknél. A motorpalettán jelenleg négy benzin- és két dízelmotor sorakozik. A 2013 harmadik negyedévétől rendelhető GreenLine változat kilométerenként mindössze 89 gramm széndioxid-kibocsátással üzemel, és átlagosan 3,4 liter gázolajjal is beéri 100 kilométerenként.