A Gazdasági Verseny Hivatal (GVH) a Vodafone 2012. február 13. és március 31. között zajlott, a társaság mobilinternet-hálózatát népszerűsítő reklámkampányát vizsgálta.
A hatóság megállapította, hogy a vállalkozás valótlanul állította, hogy szélessávú mobilinternet-hálózata bárhol elérhető, ráadásul a reklámok a másik két versenytárs hálózatának elérhetőségére vonatkozóan kritikát tartalmaztak. A reklámban megjelenő fő üzenet a GVH szerint így az volt, hogy a Vodafone mobilinternet-hálózata országszerte mindenhol elérhető, míg a két versenytárs hálózata nem. A GVH szerint ez alkalmas a fogyasztók megtévesztésére.
A 30 milliós bírság kiszabásakor a versenyhatóság súlyosító tényezőként értékelte, hogy a jogsértés csaknem két hónapon át folyt, és a fogyasztók széles körét érintette. Szintén súlyosító körülményként vette figyelembe, hogy a vállalkozás korábban már több alkalommal tanúsított a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást.
A Vodafone véleménye szerint azért találta a GVH megtévesztőnek reklámfilmjét, mert a hatóság a benne szereplő mobilinternet-lefedettségre vonatkozó “országszerte” szóhasználatot úgy értelmezteh, hogy az “országban mindenhol”. A társaság az MTI-hez eljuttatott közleményében hozzáteszi: a Vodafone Magyarország mobilinternet-lefedettsége az ország területének 91 százalékán érhető el a lakosság 95 százaléka számára.