A külügyi és külgazdasági államtitkár a köztévé reggeli műsorában közölte, az elmúlt két, két és fél évben megteremtődött a lehetősége a magyar gazdaság növekedésének. Szijjártó Péter szerint Magyarország Európának már nem problémát, hanem megoldást jelent. Az államtitkár a kabinet stratégiai együttműködési megállapodásairól azt mondta: azoknál arra koncentrálnak, hogy a cégek kutatás-fejlesztés és innovációs tevékenységében együtt tudjanak működni, a regionális fejlesztéseket Magyarországra tudják hozni.
Szijjártó közölte, folytatódik a stratégiai együttműködési megállapodások megkötése, és utalt rá, hogy a következőt az indiai Tata cég magyarországi vállalatával írják alá. A gyár néhány éve került be a hírekbe, amikor megjelent a világ legolcsóbb kisautója. Szijjártó Péter a Magyar Márkaszövetség minapi közgyűlésén azt mondta: a kormánynak alapvetése, hogy nincs erős ország erős márkák nélkül. Ígéretet tett arra, hogy a kormány a szakpolitika alakításakor a jövőben kiemelten figyelembe fogja venni a márkaépítés által előálló nemzetgazdasági értékeket, és kifejezetten támogatni kívánja a márkák további erősítését, valamint újabb erős márkák létrehozását.
A Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára a köztévében azt mondta: a márkaszövetség képviselői 6 pontos javaslatcsomagot adtak át neki arról, miként csökkenthető az élelmiszerek egy részének áfája. A kormány azt kérte: ne csak az élelmiszerekre, hanem minden más ágazatra vonatkozóan tegyenek javaslatot. A kormány biztosítani kívánja, hogy azok a cégek, amelyek márkát építenek és tisztességesen adóznak, ne legyenek versenyhátrányban. Az erre vonatkozó konzultációt hamarosan megkezdik, a kormány nyitott arra, hogy tárgyaljon a márkaszövetség javaslatairól – tette hozzá az államtitkár.