Egy dolog nézelődni, de messze mást jelent az igazi elköteleződés. Átlagosan a válaszadók 44 %-a követi a különböző márkákat a közösségi oldalakon.
Az emberek akkor kerülnek aktívan kapcsolatba egy márkával, ha lájkolják, kommentelik vagy ajánlják őket másoknak. A 35 év alattiak érdeklődése a legélénkebb: nemzetközi szinten 55 %, szemben a 35-49 éves korosztály 42 %-ával, s az 50 felettiek 27 %-ával – állapította meg az Ipsos nemzetközi felmérése.
A magyar internetezők 34 %-ának intenzív a kapcsolata a márkákkal (tehát 10 %-kal elmaradunk a nemzetközi átlagtól), míg a 35 év alattiak 48 %-ával esik meg ugyanez.
A legjobban a magyar 50 év felettiek teljesítnek a maguk 24 %-ával, amely majdnem eléri korosztályuk nemzetközi átlagát. Nem szabad elfelejtenünk, hogy attól kezdve, amikor egy brand megszerzi a követők szimpátiáját, már a márkán múlik, hogy szorosabbá válik-e ez a kötelék.