Megállíthatatlanul terjed világszerte a netes vásárlás, de a személyes beszerzés egy kicsivel még mindig előnyt élvez – állapította meg az Ipsos.
A 24 országban végzett felmérés szerint az emberek többsége (56 százaléka) továbbra is a kézzelfogható tapasztalatra szavaz – sokszor a tömeg, az időjárás és a parkolási nehézségek ellenére is. A másik 44% viszont arra mutat rá, mennyivel egyszerűbb számítógép, táblaPC vagy okostelefon mellett ülve hozzájutni dolgokhoz, vagy arra, milyen elfoglaltak vagyunk.
Magyarországon ugyanakkor még a megkérdezettek csaknem négyötöde (79 százaléka) preferálja a személyes vásárlást. Ezzel a magyarok a legkonzervatívabbak a kutatásban részt vevő valamennyi ország közül.
A gyorsan fejlődő Brazília, Oroszország, India és Kína (BRIC országok) esetében fej-fej mellett – 50-50%-ban osztozva a sikereken – halad a két irány, az online és a személyes vásárlás. Az ázsiai csendes-óceáni térség 53%-ban az innovatív útra voksol. A cybertérben költők számára továbbra is a számítógép a király: 31% említi, mint a webes vásárlásának médiumát. De egyes országokban – mint például Dél-Korea vagy India – aki megteheti, szívesen vásárol a mobiljával is.