A legtöbb ember neten töltött életének szerves része az online reklám. Ott vannak, akár akarjuk őket, akár nem.
De mi volna, ha változna ez a helyzet? Ha felugró ablakok, bannerek nélkül lehetne internetezni, és csak a felhasználó által választott tartalom jelenne meg? Jó lenne? Akkor is, ha fizetni kellene érte?
Az Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató 24 országban végzett nemzetközi felmérése szerint a válaszadók egyharmada (33%-a) a zsebébe nyúlna, hogy mindez valósággá váljon. Magyarországon ez az arány csak 24%.
Vajon a kereskedelmi üzenetmentesség élménye volna az új bevételi forrás az oldalak számára? Talán. De azoknak az oldalaknak, amelyek kattintás alapján értékesítenek, feltehetően nem jelentene pluszbevételt, csak pótolná a reklámokból kieső forrásokat – olvasható az ipsos.hu-n.