Az előírás a 125 köbcentiméternél nagyobb hengerűrtartalmú motorkerékpárokra és a quadokra is vonatkozna. A 125 köbcentiméternél kisebb motorral rendelkező motoroknál, így a robogók esetében is, kombinált fékrendszer felszerelését teszi kötelezővé az új szabályozás, azzal a kitétellel, hogy 2019-ben újra megvizsgálják annak lehetőségét, – a költséghatékonyság szempontjait is szem előtt tartva – hogy előírják-e kötelező jelleggel az ABS-t a kisebb motorkerékpárok esetében is.
Az Európai Parlament strasbourgi plenáris ülésén elsöprő többséggel, 643 igen, 16 nem szavazattal és 18 tartózkodás mellett fogadta el a javaslatot, amelyet még a tagállamok szakminisztereiből álló tanácsnak is jóvá kell hagynia.
A jogszabály elfogadását azért tartották sürgetőnek a képviselők, mert az uniós adatok szerint bár csak minden ötvenedik jármű motorkerékpár az Európai Unióban, mégis a közlekedési balesetek halálos áldozatai közül minden hatodik motoros.
A motorkerékpárok “zöldebbé” tétele érdekében a képviselők azt is támogatták, hogy a javaslat értelmében 2016-tól minden motorkerékpárnak meg kell felelnie az Euro 4 kibocsátási követelményeknek. 2017-től ez a robogókra is vonatkozna, 2020-tól pedig minden forgalomba hozott új motorkerékpárnak a még szigorúbb Euro 5 normának kell majd megfelelnie, a képviselők szerint ugyanis a motorkerékpárok méretükhöz képest arányosan jóval több káros anyagot bocsátanak ki.