Gazdaság

Millió ember váltana új szolgáltatóra

dugó (dugó, szmog, )
dugó (dugó, szmog, )

Az autósok fele nyitott a váltásra.

Közeleg november eleje, amikor a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások a jövő évi tarifák meghirdetése miatt újra a figyelem középpontjába kerülnek. A GfK Hungária Biztosításpiaci Adatszolgáltatások tanulmánya szerint a kgfb-tudatosság egyre nő, és igény van a jó ajánlatokra az autósok körében.

A GfK Hungária felmérése szerint az autós lakosság fele tervezi összehasonlítani a biztosítók kgfb-ajánlatait november során, ami hozzávetőlegesen 1,7 millió autóst jelent. Nagyobb mértékben szeretnék az ajánlatokat összemérni a fővárosi és megyeszékelyen élő autósok, és motiváltabbnak tűnnek a 35-44 év közöttiek is. Ezzel szemben kevésbé szándékozzák megversenyeztetni a biztosítókat az 55-69 év közötti autótulajdonosok.


Fotó: Berecz Valter

A kgfb-vel kapcsolatos „tudatosság” folyamatos emelkedésére utal a nagyfokú érdeklődés. Bár várhatóan nem lesznek jelentős különbségek az árakban, így a megtakarítási lehetőségek is mérsékeltebben jelennek meg idén a korábbi évekkel összehasonlítva. Az autósoknak egy jelentős része keresi a jó ajánlatokat, és továbbra is hajlandó váltani: a kgfb-ajánlatok összehasonlítását tervező autósok 84 százaléka szívesen váltana egy kedvező ajánlat esetén, ilyen módon közel 1,4 millió potenciális autósról beszélhetünk.

Átlagosan 6200 forintnyi éves megtakarítás esetén lennének hajlandóak a kgfb-váltás iránt nyitott autósok új biztosítóval szerződni, de kisebb megtakarítás is sokakat komolyan elgondolkodtatna az átkötésről.

Az AEGONdirekt.hu 11 ezer fő részvételével elvégzett kgfb-kutatása szerint az autósok 92 százaléka elégedett jelenlegi kgfb-biztosítójával, azonban az ügyfelek 64 százaléka akár már évi ötezer forint díjcsökkentésért is váltana biztosítót.

A biztosítók a jövő évtől évente többször is új díjakat hirdethetnek, ám erről az autósok 90%-a nem értesült és nem tudja, mikor válthat legközelebb.

 

 

A biztosítók és az alkuszok számára továbbra is kiemelt jelentőséggel bír ez az ősz végi időszak még akkor is, ha a jövő évtől az őszi kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) kampány jelentősége folyamatosan csökkenni fog.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik