Gazdaság

Érdemes luxusmárkákba fektetni

kirakat (kirakat, vásárlás, )
kirakat (kirakat, vásárlás, )

A luxusmárkákra nemcsak az a jellemző, hogy sokba kerülnek a boltokban, vagyis apasztják a pénztárcát. Hanem az is, hogy jól és válságállón fialnak mostanában a tőzsdén.

A hozam mellett a biztonság is kiemelten fontos szemponttá vált a befektetéseknél, főleg a mai kiszámíthatatlan pénz- és tőkepiaci mozgások mellett. A befektetők egyre inkább figyelnek arra is, hogy olyan termékbe tegyék a pénzüket, ami stabil és válságálló, illetve olyan szektorokat vadásznak, amelyek korábban már bizonyítottak. De mik is ezek a príma befektetések?

A CIB szakértői szerint a következő időszakban két befektetési lehetőséget érdemes átgondolni: a luxusmárkákat gyártó tőzsdei vállalatok és az euró-forint árfolyam alakulásától függő befektetések nyújthatnak jó hozamot, akár hektikus piaci környezetben is.

A felesleges kockázatok elkerülése és a befektetett pénz védelme érdekében sokan egyre inkább a tőkevédett befektetési alapokat preferálják az egyéb befektetési formákkal szemben. Azonban önmagában a tőkevédelem nem elegendő ahhoz, hogy a befektetők egy-egy termék felé forduljanak. Hiszen a befektetéstől elvárt magas hozam szintén kiemelkedő fontosságú, főképp befektetési alap vásárlása esetén.

A piaci tapasztalat szerint egyre nagyobb az érdeklődés az olyan befektetési lehetőségek iránt, amelyek a válság ellenére is növekedni tudtak. Ilyenek a luxusmárkákat képviselő vállalatok, melyek a bizonytalan makrogazdasági környezetben, a válság idején is fenn tudták tartani jövedelmezőségüket. Például a Louis Vuitton márkát is gyártó vállalat francia tőzsdén forgó részvényeit vásárlók 36 százalékos nyereséget tehettek zsebre az elmúlt két évben, miközben a tőzsdeindex (amelynek alkotóeleme a Louis Vuitton is) ebben az időszakban közel 2 százalékot csökkent.

A változó gazdasági környezet hatására az alapokat vásárló magyar befektetők körében megnőtt azoknak a száma, akik biztonságos, ám magas profitot ígérő befektetéseket keresnek. Ugyanakkor megváltozott a befektetők által preferált alapok típusa is.

A CIB tapasztalatai szerint a lakosság alacsony kockázatvállalási hajlandósága miatt még mindig a pénzpiaci/likviditási típusú alapok a legkedveltebbek, ám a tőkevédett alapok is dinamikusan törnek előre. Ezen alapoknál azonban csak tiszta, világos és könnyen érthető összetételű termékekre van jelentős igény a piacon – mondta el a bank Befektetési Alapkezelő vezérigazgatója, Komm Tibor.

Termékfejlesztési stratégiájukban is ezt az irányt követik év eleje óta: az első félévben az arany iránt érdeklődők találhatták meg a számukra érdekes befektetési formát. Majd a nyári sporteseményeket támogató cégek részvényei kerültek egy kosárba – tette hozzá a szakember. A BAMOSZ statisztikái szerint az első félévben az alapkibocsátások közül a bevont tőkét tekintve az első három helyet az általuk újonnan kibocsátott három alap foglalta el.

2012 augusztusában három új, tőkevédett alapot bocsátanak ki, amelyből egy kifejezetten a luxusmárkákat (Louis Vuitton, Donna Karan, Givenchy, Bulgari, Tag Heuer, Burberry stb.) gyártó vállalatok részvényeibe fektet. Azonban nem csak a luxusmárkák jelenthetnek jó befektetést. Elemzőik arra számítanak, hogy a következő időszakban ugyan a külső és belső események még okozhatnak nagyobb kilengéseket az euró-forint árfolyamban, de 2-3 éves időtávra előretekintve viszonylag lassú ütemben erősödő és kevésbé ingadozó forintpálya várható. Ennek megfelelően két olyan tőkegarantált terméket is bevezetnek, melyek erre a kismértékű kilengésre építenek.

A tőkevédett alapok előtérbe kerülésével egy időben az ügyfelek igényei megváltoztak az alapok futamidejét illetően is. Meglátásuk szerint a korábbi 4-5 éves időtáv helyett most a 2-3 év közötti futamidőkkel lehet az ügyféligényeket leginkább kiszolgálni.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik