A legnagyobb, még működő, hazai piacra dolgozó buszgyártó, a Kravtex-Kühne csoport telephelyén 135 elkészült jármű rostokol. A társaság tulajdonos-cégvezetője, Krankovics István szerint ha belátható időn belül nem érkezik megrendelés, a gyártás beszüntetésére kényszerülhetnek, ami 300 munkahely megszűnésével járhat – írja a vg.hu.
Az Ikarus márkanevet megszerzett Magyar Autóbuszgyártó Kft. viszont már másfél éve áll. Egyik utolsó gyártmányuk az az alacsony padlós, kifejezetten a nagyvárosi közlekedésre tervezett Ikarus 187V csuklós autóbusz, amelyet a napokban állított forgalomba a BKV. Liptai Árpád ügyvezető igazgató szerint miután hasztalan vártak a közbeszerzési pályázatokra, dolgozóikat átcsoportosították máshová.
A hazai buszgyártás egyik fellegvára, a NABI – amely az amerikai piacra gyárt autóbuszt – képes lenne a hazai piacra is azonnal bevethető modellel előállni, ám a cég eddig nem kapott megrendelést. A társaság számításai szerint az elöregedett buszállomány fenntartása két-háromszor annyiba kerül, mint egy új buszpark üzemeltetése. Emellett ha hazai járművekkel váltanák ki őket, akkor a vételár 16–18 százaléka közvetlenül megjelenne az államkasszában adó és egyéb bevételek formájában.