Lényegében az összes magyar kártyakibocsátó bank ügyfélkörében lehetnek érintettek az elmúlt napokban nyilvánossá vált kártyacsalási ügyben – jelezte a Magyar Bankszövetség, hozzátéve – az adatok nem magyar banktól vagy kártyatársaságtól kerültek ki.
Az eddigi információk alapján nagy valószínűséggel megállapítható ugyanakkor, hogy az adatszerzésben chipes kártyák nem érintettek.
A bankok viselik a költségeket
A szakmai szervezet tájékoztatása szerint minden bank megtette a lehetséges legmagasabb szintű biztonsági lépéseket. Kiemelt odafigyeléssel felügyelik a kártyaforgalmat, valamint felkészültek az ügyfelek tájékoztatására, és a helyzetből eredő kellemetlenségek minél gyorsabb kezelésére.
Az intézkedésekkel kapcsolatos költségeket a pénzintézetek általánosságban magukra vállalják, fokozott óvatosságra hívják ugyanakkor fel az ügyfelek figyelmét is. A bankok azt kérik a kártyabirtokosoktól, hogy amennyiben szokatlan – különösen külföldi – kártyatranzakciót észlelnek kártyájukon, vegyék fel a kapcsolatot bankjukkal. Az ugynevezett SMS kontroll alkalmazása lényeges segítség lehet ebben.
A szokásos kártyahasználattal – azzal, hogy az elvárt óvatosságnak megfelelően fizet és pénzt vesz fel valaki a kártyájával – a Bankszövetség tájékoztatása szerint nem nő a kockázata és veszélye annak, hogy az adott adatszerzés kapcsán érintett legyen valaki.