A tárca foglalkozik a sztrádamatrica-rendszer megváltoztatásával, még ebben a hónapban döntés várható az ügyben – nyilatkozta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára szerdán, a Magyar Fuvarozói Fórumon.
Völner Pál hozzátette: az ágazati javaslat már megszületett, de ennek részleteiről nem kíván beszélni. A Hír24 úgy tudja, a kormány radikális változtatásokban gondolkodik. Az egyik szerint a gyorsforgalmi úthálózaton kívül a főutakra is kiterjesztené az autópályadíjat.
A másik, mondhatni még radikálisabb megoldás szerint viszont az is elképzelhető, hogy az eddigi összes díjmentes gyorsforgalmi útszakaszt megszüntetik, így az M7-es bevezető szakasza is díjkötelessé válna. A két elképzelésben közös, hogy megszűnik a négynapos e-matrica, de cserébe az első megoldásnál az éves, D1-es matrica ára a felére csökkenne.
Völner Pál a használatarányos útdíj hazai bevezetése kapcsán elmondta: a részletekről háttérmunkák folynak, összhangba kell hozni a szakmai elképzeléseket, hogy a használatarányos útdíjat milyen körben, díjjal, járműtípusra, ütemezésben vezessék be.
Az elektronikus útdíj rendszer bevezetésének szakmai előkészítésével is előrehaladt a minisztérium, de koncepcionális kérdések még itt sem dőltek el – jegyezte meg az államtitkár.