Tavaly csupán a megkérdezettek 17 százaléka vallotta azt, hogy legalább 300 eurót költ a karácsonyi ajándékokra, idén ez az arány a Home Credit Slovakia pénzügyi társaság felmérése alapján 31 százalékra nőtt – áll az Új Szó című pozsonyi magyar napilap által közölt felmérésben.
Az igazi törés, a visszafogott vásárlási kedv 2009-ben volt, tavaly már valamivel bizakodóbb volt a hangulat, “most pedig a válaszadók 15 százaléka úgy vélte, legalább 500 eurót szán e célra, ami a hétszerese a tavalyi adatnak” – mondta Michal Kozub, a Home Credit elemzője, aki arra is felhívta a figyelmet, hogy bő két hónappal az ünnepek előtt még nem látnak világosan a vevők.
“A vásárlókra zúdul a sok reklám, a kedvezmények sora, a végén elfelejt számolni és a tervezettnél is többet költhet” – vázolt fel egy optimista forgatókönyvet. A polgárok józansága miatt nem kell aggódni, mivel a felmérés szerint mindössze 8 százalékuk akarja fedezni a kiadásokat kölcsönből, a tavalyi 11 százalékkal szemben.