Gazdaság

Kivonul a Tesco Japánból

Az kereskedelmi lánc anem megfelelő üzletmenetre hivatkozva eladná a tokiói térségben levő 129 áruházát.

A Tesco legutóbbi éves jelentésében Japánnal kapcsolatban a “mérsékelten veszteséges” kifejezést használta. Philip Clarke vezérigazgató most úgy nyilatkozott: a cég arra a következtetésre jutott, hogy Japánban nem tud megfelelően gazdaságos tevékenységet kiépíteni.

Az üzletek eladását a következő hónapokban kezdik meg. Az értékesítendő üzletek Tsurukame néven működő szupermarketek, Tesco és Tesco Express formában működnek.

A francia Carrefour és az amerikai Wal-Mart után a világ harmadik legnagyobb áruházlánca a tervek szerint a közép-kelet-európai térségben 10 százalékos profitrátát ér el 2014-ig, egyebek mellett a helyben gyártott termékek arányának növelésével, új áruházak megnyitásával és a szolgáltatások bővítésével. Ezt elsősorban a forgalom növelésével akarják elérni, amihez egyebek mellett a meglévő hipermarketek átalakítását, mintegy ötezer új termék bevezetését, a szolgáltatások bővítését, a kisebb alapterületű Tesco áruházak számának növelését vették tervbe.

A társaság 12,3 százalékkal növelte nyereségét a 2010-es üzleti évben az egy évvel korábbihoz képest. Magyarországon tavaly a bruttó árbevétele 666,5 milliárd forint volt, és 70,5 milliárd forintot adózott a társaság, amivel számításai szerint az ötödik legnagyobb adófizető volt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik