Gazdaság

Mégis zakatolhat a Ferihegy-expressz

A Magyar Nemzet értesülései szerint a koncepció mögött az a Demján-csoport áll, amely a WestEnd bevásárlóközpontot építette.

Ismét megkezdődött a nemzeti vasúttársaságnál a Nyugati pályaudvart a Liszt Ferenc repülőtérrel összekötő vasútvonal előkészítése – tudta meg a Magyar Nemzet.

A napilap keddi száma felidézi, hogy a Demján Sándor nagyvállalkozó által először 2000-ben kezdeményezett vasúti összeköttetés a 2002-es kormányváltás miatt meghiúsult. Azóta létrejött egy vasúti megálló a Budapest-Cegléd vonalon a repülőtér 1-es termináljánál. A 2-es terminálhoz vezető vonalhoz azonban a meglévők mellett új pályaszakaszokat is kell építeni, és a tervek szerint a gyorsvasút föld alatti végállomáson éri majd el a SkyCourtot.

A Magyar Nemzet értesülései szerint a Ferihegy-expressz koncepció mögött jelenleg is az a Demján-csoport áll, amely a WestEnd bevásárlóközpontot építette.

A napilap arról is ír, hogy határozottan foglalkoztatja a MÁV vezetését a fővárosi nagy pályaudvarok távlati jövője. A 70-es években már felmerült a vasúti és városi kötöttpályás közlekedés összekapcsolása. A cél az volt, hogy a három nagy pályaudvarhoz (Keleti, Nyugati, Déli) igazodjon a metrófejlesztés. Már akkor létezett egy olyan elképzelés is, amely szerint a három nagy pályaudvart egy átmenő központi pályaudvarban egyesítenék.

Ez a budapesti központi pályaudvar helyileg a mai Kőbánya-alsó, Kőbánya-felső és Kőbánya-teher háromszögben lenne. Azért ez a legmegfelelőbb hely, mert szinte az összes Budapestet érintő vasútvonal itt fut keresztül. A tervezett állomás kétszintű, és az utasok közlekedését a szintek között mozgólépcsővel oldanák meg.

A 2-es metró Stadionok állomásának adottsága, azaz az, hogy négy vágánnyal rendelkezik, lehetővé tenné, hogy innen ágazzon el egy új metrószakasz Kőbánya felé – ismerteti a napilap.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik