A törés jelei mutatkoznak a Volkswagen AG és a Suzuki Motor Corp között kialakult együttműködésben.
A Volkswagen közel 20 százalékos részesedést vásárolt a Suzuki autógyárban 2,5 milliárd dollárért még 2009 decemberében, ami a technológiacsere kilátásai miatt pozitív fogadtatásra talált szakértői körökben. Az együttműködés a Volkswagen számára a Suzuki kompaktautó-technológiáját tette hozzáférhetővé, míg a Suzuki számára a Volkswagen hibrid technológiája és más fejlett technológiai eredményei váltak elérhetővé.
A kölcsönös nyitás óta azonban már több mint 18 hónap telt el látható eredmények nélkül. A Suzuki ügyvezető alelnöke Yasuhito Harayama ezt a Volkswagen magatartásának tulajdonította, mondván erőfölénnyel igyekszik befolyásolni a Suzuki vezetőségének munkáját.
A múlt év második fele óta a Volkswagen számos jelét adta annak, hogy ellenőrzése alá kívánja vonni a negyedik legnagyobb japán autógyártót.
Yasuhito Harayama hétfői nyilatkozatában hangsúlyozta, hogy több jelentkező is van egyenlő felek között kialakítandó együttműködésre a Suzukival, és a legkülönbözőbb vállalatok széles körével folytatják gyártási együttműködési kapcsolatok kialakítását, miközben a Volkswagennel folytatott együttműködést “jegelik” mindaddig, amíg sikerül visszaállítani az eredeti szándéknak megfelelő helyzetet.