Az idén mintegy 15 milliárd forintért vásárol magyar alapanyagokat a McDonald’s európai hálózata – közölte a cég magyar leányvállalata az MTI-vel.
A magyar beszállítóktól származó termékek értéke és mennyisége évek óta növekszik: a 2009-ben 13,9 milliárd forint értékben 18 670 tonnányi magyar árut vásárolt a gyorsétteremlánc Magyarországról. A McDonald’s európai hálózata 2010-ben már 14,6 milliárd forintért vett 21 067 tonnányi magyar terméket. Az idén várhatóan 14,9 milliárd forintra nő az éves beszerzés értéke, amely 21 807 tonna magyar áru megvásárlását jelenti.
A McDonald’s Magyarország az elmúlt 15 évben összesen 88 milliárd forint értékben 209 ezer tonna hazai árut vásárolt. A magyar alapanyagok – csirkehús, szárított hagyma, szószok és szívószál – számos ország McDonald’s éttermeibe jutnak el, például csirkehúst 16 országba szállítanak a magyar beszállítók.
Belföldön pedig a csirkehús, a mélyalmos tojás, a virágméz, a joghurt, az ásványvizek mellett szószok, szívószál és a csomagolóanyagok származnak magyar beszállítóktól. A mezőgazdasági szezonban a zöldségek – paradicsom, uborka, saláták, friss és szárított hagyma – szintén a belföldi kertészetekből érkeznek a magyar leányvállalathoz.
A McDonald’s Magyarország nettó árbevétele 2010-ben gyakorlatilag megegyezett az előző évivel. 2009-ben 20,946, 2010 pedig 20,521 milliárd forint volt – a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium által közzétett adatok alapján.