Gazdaság

Még mindig a bankokra van a legtöbb panasz

Jelentősen kevesebben fordultak panasszal a PSZÁF-hoz, mint egy évvel korábban. A beadványok zöme viszont most is a bankokat érinti.

A tavalyihoz képest 47 százalékkal csökkent a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéhez az első negyedévben érkezett fogyasztói beadványok száma, az összesen 1716 beadvány az előző negyedévinél 14 százalékkal kevesebb – derül ki a felügyelet legfrissebb statisztikáiból.

A PSZÁF honlapján hétfőn közölt adatok szerint a beadványok 62,1 százaléka, 1065 darab a pénzpiaci szolgáltatókkal szemben érkezett, legkevesebb, 15 darab pedig a tőkepiaci szolgáltatásokra vonatkozott.

A pénzpiaci szektor minden intézménycsoportjának statisztikáját tekintve csökkenés tapasztalható a múlt év azonos időszakához képest. A legtöbb bejelentés továbbra is a bankokkal kapcsolatban érkezett, de figyelemre méltó, hogy ismét a pénzügyi vállalkozásokra esett a bejelentések ötöde.

A nem felügyelt intézmények közé tartozó fogyasztói csoportszervező társaságokkal szembeni bejelentések tették ki a vizsgált időszakban az egyéb kategória több mint 90 százalékát.

Az idei első negyedévben a pénz- és tőkepiaci beadványok 65,3 százaléka – a korábbi negyedévekhez hasonlóan – a hitelezéssel volt kapcsolatos. Az előző negyedévhez viszonyítva az összesített beadványszám közel 15 százalékos csökkenést mutat, ezen belül azonban némi növekedés figyelhető meg a devizaalapú lakáshiteleknél. A folyószámlahitelekkel összefüggő beadványszám mindkét vizsgált negyedévhez viszonyítva jelentős, 80, illetve 90 százalékot meghaladó növekedést mutatott.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik