A média- és hírközlési biztos bemutatkozó sajtótájékoztatóján azt mondta, január 1-je óta 609 panasz érkezett hivatalához. Ezek közül 591 hírközlési területet, 18 valamilyen médiaszolgáltatást érintő panasz volt. A panaszok kisebb része a túl gyakori reklámsugárzásra, arckép tiltott módon való bemutatására és telefonon történő televíziós szavazásokra vonatkozott.
Bodonovich Jenő (a képen) azt mondta: csak olyan piaci magatartás esetén járhat el, amely nem minősül jogszabálysértésnek, de amelynél a fogyasztó érdeksérelmet szenved vagy szenvedhet el. A biztos nem nyomozhat, nem bírságolhat. Eljárást a panaszismertetés után indít, ha sikerül a szolgáltatóval megegyezni, azt rögzítik, ha közérdeklődésre tart számot az ügy, azt közzéteszik.
Bodonovich Jenő elmondta: a gyakorlat azt mutatja, hogy a mobilszolgáltatók tarifacsomagjaik értékesítésekor nem tájékoztatnak kellőképpen. A hivatal tevékenysége nyomán a szolgáltatók már felhagytak azzal a gyakorlattal, hogy az ügyfél elhunyta után a hozzátartozókon kérjék a számla teljesítését. Ez a fajta követelés ugyanis nem örökölhető – mondta.
Hozzátette: a hűségnyilatkozatok automatikus meghosszabbítása kérdésében is jók már a tapasztalatok; a szolgáltatók már nem követik ezt a múltbeli gyakorlatot. Bodonovich Jenő kiemelte: fontos számára a tudatos médiahasználatra és -fogyasztásra való nevelés, de egyaránt fő szempont a hatékony panaszkezelés is.