Gazdaság

Visszahívták a Suzuki Swift egyes évjáratait

Egy korábban Egerben készített alkatrész rozsdásodik.

Az esetleges balesetek megelőzése érdekében döntött a visszahívásról a magyar gyártó – írja a heol.hu. A honlap szerint sorra kapják az értesítést azok a tulajdonosok, akiknek az autója 1997. október 1. és 2002. október 1. között hagyta el a Magyar Suzuki Zrt. esztergomi üzemét. Az utólagos minőségellenőrzésnél derült ki, hogy az első lengéscsillapítók nagyon elrozsdásodtak.

A zrt. kommunikációs igazgatója, Ruska Viktória szerint emiatt személyi sérüléssel járó baleset nem történt, de a gyár elkötelezett termékei biztonságossága mellett. A biztonsági visszahívás 124 ezer 375 Swiftet érint. A megjelölt márkaszervizek térítés nélkül kicserélik a lengéscsillapítót. A problémás alkatrészt korábban a Berva 96 Kft. készítette, amelyet azóta felszámoltak.

Az egri cég egyik volt – Swift-tulajdonosként érintett, magát megnevezni nem kívánó – dolgozója azt mondta, a lengéscsillapítók az akkori szigorú technológiai előírások szerint készültek, a gyár minőségi ellenőrzés után át is vette őket. Azóta kiderült, hogy a rozsdásodás miatt leválhat a kormány-tengelycsonk az első lengéscsillapítókról, ezért a jármű mozgásképtelenné válik.

A szakemberek megjegyezték: az érintett tulajdonosoknak nem kell megvárniuk a gyár behívó levelét, a márkaszervizekben az alvázszám alapján, a “Berva Eger Hungary” jelzéssel ellátott lengéscsillapító ellenőrzése után térítésmentesen elvégzik az újonnan 70 ezer forint értékű alkatrészek cseréjét.

Közben a Napi Gazdaság arról ír, hogy stagnált a Magyar Suzuki bevétele tavaly. Az előzetes adatok alapján nagyságrendileg a korábbi évihez hasonló, 428 milliárd forintos bevételt ért el 2010-ben a Magyar Suzuki Zrt., amelynek gyártószalagát az elmúlt évben valamivel több mint 170 ezer autó hagyta el.

Németországban 18, Angliában, 14, Franciaországban és Olaszországban 13-13 ezer Suzukit adtak el. Magyarországon a Suzuki 13 éves piacvezető múlt után a tavaly értékesített autók sorában csak a hetedik lett. Ezt azzal magyarázzák, hogy az új autók értékesítését szinte csak a flottabeszerzések vitték tavaly, ami nem kedvez a Suzukinak.

A Magyar Suzuki az idén is a tavalyihoz hasonló gyártási darabszámmal számol, bár ez az év során még módosulhat fölfelé – írja a Napi Gazdaság.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik