Budapest költségvetési koncepciója szerint idén 73,7 milliárd forintot költenek a 4-es metró kivitelezésére, az állami támogatás 2011-re 66,8 milliárd forint. A projekt alapköltsége 2011-ben 62,7 milliárd forint, a kapcsolódó beruházások pedig csaknem 10 milliárdba kerülnek.
A második szakasz előkészületeit Budapest leállította, ezért 2011-től a második szakaszra nem terveztek költséget. Az előkészületekre 2009-ben 1,3 milliárdot, 2010-ben pedig 251 millió forintot költöttek. Ettől az évtől a 4-es metró költségei folyamatosan csökkennek.
2012-re 54,5 milliárdot, 2013-ra 17,8 milliárdot, 2014-re pedig 13,6 milliárdot terveztek. Az állam a kivitelezést 2012-ben 52,4 milliárddal, 2013-ban 22,7 milliárddal, 2014-ben pedig 15,2 milliárddal támogatja.
A mostani számítások szerint a 4-es metró összköltsége 280 forintos euróval számolva bruttó 378 milliárd 45 millió 400 ezer forint. Tarlós István főpolgármester korábban azt mondta, a 4-es metró első szakasza számláinak kifizetéséhez “nagyságrendileg” még mintegy 100 milliárd forint hiányzik.
A 4-es metró második szakaszát nem törlik a beruházási tervek közül, de jelenleg nincs a városnak egyetlen fillérje sem a megkezdésére. A főpolgármester által benyújtott költségvetési koncepcióról a tervek szerint a Fővárosi Közgyűlés szerdán rendkívüli ülésen tárgyal.