Gazdaság

Boldog karácsonyuk volt a kereskedőknek

Karácsony hetében, vagyis aranyvasárnap és december 24-e között jelentősen nőtt a kiskereskedelmi forgalom, a válság előtti hangulatot idézték a vásárlások.

Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára hangsúlyozta: a jelentős karácsony előtti forgalom is alátámasztja azon várakozásukat, hogy decemberben öt százalékkal nőhet a teljes kiskereskedelmi forgalom 2009 utolsó hónapjához képest, pontos statisztikai adatok ugyanakkor majd csak jövő év elején állnak rendelkezésre.

A karácsonyi forgalom idei növekedését az OKSZ szerint alátámasztja a kiskereskedelem harmadik negyedévi bővülése, ami “megtörte” a 2007 óta tartó folyamatos visszaesést. A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai alapján nőtt a háztartások teljes fogyasztása, ami kedvezőbb év végi fogyasztási piaci lehetőségeket vetít előre.

Iglódi-Csató Judit, a Tesco Globál Áruházak Zrt. kommunikációs igazgatója ugyancsak arról számolt be, hogy szeptembertől folyamatosan nőtt a forgalmuk, úgy tűnik, magára talál a kiskereskedelem. Hozzáfűzte: bár az idén többet költöttek az emberek, mint tavaly, karácsonyi forgalmuk még nem érte el a válság előtti szintet.

Kifejtette: az ezüst- és aranyvasárnapi forgalom – valószínűleg az időjárásnak köszönhetően – elmaradt a várttól, a karácsony előtti napok forgalma ugyanakkor jelentősen meghaladta a várakozásokat. Egy átlagos heti forgalomhoz képest a karácsonyi forgalom 50 százalékkal volt magasabb – mondta Iglódi-Csató Judit.

Koricsánszky Dóra, a Media Markt kommunikációs menedzsere elmondta: a második félévtől javuló fogyasztói bizalmi indexre alapozva ők is jó eredményeket vártak a karácsonyi szezontól, és várakozásuk be is igazolódott.

A karácsonyi forgalom meghaladta a 2009-es hasonló időszakit, és néhány árucsoportban – LCD és plazmatelevíziók, notebookok, netbookok, játékkonzolok – két számjegyű növekedést realizáltak az áruházak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik