Az időtáv egyrészt az Új Széchenyi Terv távlatát, másrészt a vasúti fejlesztések, beruházások, eszközök élettartamát veszi figyelembe.
A MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a közúti közösségi közlekedést nem alárendelni kell a vasútnak, hanem összehangolni a két közlekedési álágazatot. A közösségi közlekedésnek az egyéni közlekedés a versenytársa – szögezte le.
Szarvas Ferenc elmondta, hogy a MÁV csoport működésében megteremtik a teljesítményelvű értékelést, de fontos figyelembe venni azt a tényt is, hogy a különböző vállalati intézkedések bevezetése és a menedzsmenteszközök alkalmazása önmagában még nem elegendő a vasút szinten tartásához, fejlesztéséhez.
A MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója kiemelte: már rövid távon is feladatuknak tekintik az utazási igényekhez igazodó kínálati ütemes menetrendstruktúra kialakítását, az utaskomfort, a szolgáltatási színvonal növelését. A budapesti és az elővárosi vonalak ugyancsak kiemelt kérdést jelentenek, ezért van jelenleg is napirenden a vasút és a főváros együttműködése. Ami pedig az ingatlanokat illeti, az önkormányzatokkal közös megoldások keresése szükséges országos szinten.
A vasúti pályák állapotával kapcsolatban Szarvas Ferenc elmondta, hogy a pályák 50 százaléka a közlekedésbiztonság szem előtt tartása miatt lassújel korlátozás alatt áll. A lassújelek feloldásához szükséges beruházásokhoz több 10 milliárd forintra lenne szükség.
Az európai uniós forrásokat elsősorban a pályahálózat fejlesztésére kívánják koncentrálni, a közösségi fejlesztési források Európa vasúti fővonalaira koncentrálódnak. A gördülőállományra azonban lehetséges különböző piaci források igénybe vétele is.
Az utasszám, illetve utaskilométer számait illetően a 2010 évi előrejelzés néhány százalékos csökkenést mutat, a MÁV-nál optimistán tekintenek a jövőbe, bíznak elképzeléseik helyességében és már rövid távon érezhető hatásában, ezért a tendencia megfordulását és az utasok számának kis mértékű emelkedését, az elégedettségi szint javulását várják – hangsúlyozta Szarvas Ferenc.