Karl-Johan Persson a Handelsblatt hétfői számában megjelent interjúban elmondta: elsősorban az alapanyagok drágulása és a szállítási költségek emelkedése miatt kell majd többet fizetni a ruhákért.
A pamut ára például az év eleje óta megduplázódott. Egy sor egyéb tényező is felfelé nyomja a fogyasztói árakat, egyebek között az, hogy számos beszállító nem tudja bővíteni a gyártókapacitást, és emelkednek a munkaköltségek Ázsiában és Törökországban, ahol a legtöbb H&M ruha készül.
“Az árak az egész ágazatban emelkednek majd” – mondta a cégvezető, ugyanakkor kitérő választ adott arra a kérdésre, hogy vajon a H&M termékekért is többet kell-e majd fizetni.
Az 1947-ben alapított vállalat jelenleg 38 országban nagyjából kétezer üzletet működtet és 76 ezer embert foglalkoztat. Magyarországon 15 H&M márkabolt van, az első 2005-ben nyitott. A társaság újabb piacokra készül. A közeli jövőben megjelennek például Oroszországban, Kínában, Japánban és Indiában – mondta a svéd cég vezérigazgatója.