Gazdaság

Saját kínai autómárkát vezetett be a GM

A General Motors - a Kínában működő legnagyobb külföldi autógyártó vállalat - bemutatta első modelljét újonnan létesített kínai márkaneve, a Baojun alatt.

A kínai piacon értékesített Chevrolet Sail modellen alapuló márka már hazai pályán támaszt közvetlen kihívást a kínai autógyáraknak a GM egyre kisebb városokat célba vevő vidéki terjeszkedési stratégiájának keretében. A kisebb kínai városokban a piacot a hazai gyártók, mint például a BYD és a Geely Automobile Holdings uralják olcsó modelljeikkel.

“A partvidéki nagyvárosokra hamarosan már alig egynegyede jut majd eladásainknak, igazán nagy növekedési ütemre a harmadik és negyedik kategóriásnak nevezett kisvárosokban számíthatunk” – mondta Terry Johnsson, a GM kínai üzletért felelős alelnöke a Reuters hírügynökségnek adott interjúban.

A GM és kínai partnere, a SAIC Motor már a Sail, a Kínában kapható legolcsóbb külföldi modell bemutatása előtt megkezdte a munkát egy új kínai márkanevet viselő modell kidolgozásán. A Sail 8600 dollárba kerül és januári bemutatása óta az autót ahogy érkezik, úgy viszik el a vevők a kereskedőktől. Az első Baojun 630-as modell hétfőn gördült le a szerelőszalagról. Ára még nem ismert. A Baojun jelentése “nemes vagy becses paripa”.

A többi külföldi autógyártó is hasonló cipőben jár: saját kínai márkát hoznak létre és egyre inkább a kisvárosi vevőkört veszik célba. A Nissan Motor és kínai partnere a Dongfeng Motor Group például Venucia néven fejlesztette ki saját kínai márkáját.

AJÁNLOTT LINKEK:

Felpörög a szentgotthárdi Opel-gyár bővítése

Ajánlott videó

Olvasói sztorik