Gazdaság

A Pick és a Rába a legjobb magyar márkák

A Superbrands szervezői a legjobb magyar márkákat is díjazták az idei évben, melynek nyertese a Pick és a Rába lett.

A MagyarBrands célja olyan magyar vonatkozású márkák díjazása, amelyek a magyar vállalkozások méltó képviselői lehetnek hazánkon kívül is. A MagyarBrands díjra idén a Superbrands zsűrije és egy négyfős bizottság jelölte az egyes márkákat, 2011-től azonban már a magukat hazainak érző márkák önállóan is pályázhatnak.

A MagyarBrands program a márkákat hét kritérium alapján értékeli. Ebből négy – tradíció, menedzsment, foglalkoztatás, tulajdon – számszerűsíthető, nyilvánosan elérhető adat. A brand ismertségét a fogyasztói márkák esetében reprezentatív fogyasztói kutatás alapján a GfK Hungária piackutató cég méri, az üzleti brandek esetében pedig szakmai zsűri pontoz.

Fontos szempont még a márka jó hírneve és az is, hogy a vevők alapvetően pozitívan viszonyuljanak hozzá, vagyis szeressék, valóban magukénak érezzék azt.

A fogyasztói kategóriában a Figyelőben olvasható 50-es toplista vezetője a Pick, mely száz százalékig magyar tulajdonú, vezetésű, és kizárólag hazai munkaerőt foglalkoztató cég, ez azonban a Kalmopyrin és a Zwack Unicum kivételével az első tíz helyezett mindegyikére igaz.

Az üzleti márkák 25 tagú rangsorának első helyét a nem száz százalékban hazai tulajdonban lévő, ám magyar munkaerőt és menedzsmentet foglalkoztató Rába nyerte, mely a hetekben elnyerte a Figyelő TOP 200 „Az év legeredményesebb magyar vállalata” díjat is. A járműipari cég elsősorban az identitás, ismertség és jó hírnév kritériumokra kapott magas pontszám alapján végzett az élen.

A magyar márkák idei, első alkalommal összeállított toplistája az értékelés során szerzett pontszámok alapján alakult ki, mely a csütörtökön megjelenő Figyelőben olvasható elsőként.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik