A Sanoma lapcsoport még szeptemberben döntötte el, hogy értékesíti a Figyelő című hetilapot, és vele együtt a hozzá kapcsolódó termékeket, a Figyelő Konferenciákat, a TOP200-at és a Figyelő Trendet.
“Természetesen a Sanoma Budapestnek van elképzelése a márka és a termék értékéről, az ár azonban nem publikus” – közölte Szabó György. Mint elmondta, számba vették azokat a vállalkozásokat és magánbefektetőket, amelyek vagy akik “képesek a termékkör folyamatos piaci jelenlétét biztosítani, finanszírozni, és amelyektől elvárható, hogy folytatni és megerősíteni kívánják és tudják a Figyelő gazdaságpolitikai irányultságát, független, mértékadó arculatát.”
A vezérigazgató nem válaszolt arra a kérdésre, hogy kiket vagy mely társaságokat hívták meg a tenderre, csak annyit lehet tudni, hogy összesen huszonkét jelentkezőt kerestek meg.
A kiadó december közepéig várja a nem kötelező érvényű ajánlatokat, ezek után a rövid listára kerülő cégekkel várhatóan 2011 elején kezdődnek meg a tárgyalások – tudatja a Mediapiac.com, amely ismerteti: a nem kötelező érvényű ajánlatot egy kötelező erejű ajánlat benyújtása követi, és ezek alapján a legjobb vevőjelölttel indul az utolsó tárgyalási forduló.
A kiválasztásnál “a legfontosabb szempont a lap és a hozzá tartozó tevékenységek folyamatos működtetése, a markáns, kritikus hangvétel további biztosítása, a szerkesztőség független működésének biztosítása” – hangsúlyozta a vezérigazgató a portálnak.