A közlemény szerint a GVH a fogyasztói csoportok szervezésével és működtetésével foglalkozó Euromobilien 2010. május 31. előtt megjelent hirdetéseit vizsgálta, mivel a beérkező nagyszámú panasz alapján feltételezhető volt, hogy a vállalkozás hirdetéseiben a fogyasztók részére nem, vagy nem egyértelműen adott információt a fogyasztói csoportok lényeges tulajdonságairól.
A GVH a nyomtatott sajtóban megjelent reklámok vizsgálatát követően megállapította, hogy a kínált összeg mértékére, a futamidőre és a havi törlesztő részletre utaló reklámok elolvasásakor a fogyasztó arra a következtetésre juthatott, hogy a szolgáltatás igénybevétele esetén azonnal hozzájuthat az általa igényelt összeghez, amelyet ezt követően havonkénti törlesztéssel fizet vissza.
A reklámok alapján a fogyasztóban fel sem merülhetett, hogy a kívánt dologhoz sorsolás útján, vagy előtörlesztés-vállalással, a szerencseelem által befolyásoltan, esetleg 5-10-15 év elteltével juthat hozzá, s ahhoz a tagok befizetéseire, egyfajta belső hitelezésre van szükség.
A GVH szerint a fogyasztók annak sem voltak a tudatában, hogy a fogyasztói csoport nem nyújt hitelt, s a csoportot szervező Euromobilien nem hitelezéssel, hanem fogyasztói csoportok szervezésével és működtetésével foglalkozik. Ezzel szemben a reklámok egy része kifejezetten nagy értékű hitelt kínált a fogyasztók számára, amely nyilvánvalóan nem felelt meg a valóságnak.
A bírság kiszabásakor a GVH Versenytanácsa súlyosbító körülményként értékelte például azt, hogy a jogsértő hirdetések közzététele időben elhúzódott, több hónapon át, igen intenzíven, széles fogyasztói kört elérve zajlott. A megcélzott fogyasztói kör anyagilag nehéz, kiszolgáltatott helyzetben lévő fogyasztókból áll, akik a hirdetések hatására hosszú távú jogviszonyba kerültek.