Gazdaság

A Megasztár gyártója is bukott a válság miatt

A legnagyobb műsorbeszállító cégeknek is jelentősen csökkent az árbevétele. Az Interaktív érte el a legnagyobb forgalmat, a legmagasabb profitot pedig az IKO produkálta 2009-ben.

A társaságok által leadott üzleti beszámolók alapján a Marketing&Media annak járt utána, hogyan alakult az ismertebb televíziós műsorgyártó cégek tavalyi éve.

A számokból jól látszik, hogy a válság egyáltalán nem hagyta érintetlenül a műsorbeszállítókat sem. A cég többségénél tavaly csökkent az árbevétel 2008-hoz képest. A két legnagyobb szereplőnek, azaz az Interaktív Kft-nek és az IKO Kft-nek mintegy 800 millió forint tűnt el a korábbi bevételéből.

A műsorgyártók közül egyébként az Interaktív érte el a legmagasabb árbevételt, a ProsiebenSat.1 100 százalékos tulajdonában lévő társaság gyártja a TV2 legtöbb műsorát, a Jóban Rosszbantól kezdve a Naplón át a Megasztárig.

A Megasztár gyártója is bukott a válság miatt 1Összességében az IKO-hoz tartozó – elsősorban az RTL Klubnak dolgozó – cégek megelőzik forgalom terén az Interaktívot.

További részleteket a Marketing&Media legfrissebb számában olvashat.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik