A 30-39 éves korosztály az, amely legjobban vonzódik az internetes biztosításkötéshez, 42 százalékuk választotta azt az Union Biztosító felmérése során. Nem várt eredmény volt az, hogy még az 50-59 év közti megkérdezetteknek is a negyede választotta az online biztosítást.
A hagyományos biztosítási termékek nem tehetők fel automatikusan az internetre. A vásárlók az olyan online biztosítást keresik, amely kevés adat megadásával hozható tető alá.
Ugyanezt erősítette meg a biztositas.hu internetes alkusz társaság az MTI-nek: ősztől több biztosító olyan egyszerűsített cascóval lép piacra, amelynél a szerződéskötéshez a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás (kgfb) adatai elegendőek, és amennyiben használt az autó, nincs szükség helyszíni szemlére sem.
Az Union Biztosító tapasztalata szerint nem csak a szerződéskötést, hanem a díjfizetést, a kárbejelentést és a kapcsolattartást is interneten akarják intézni az ügyfelek. Az így szinte automatává tett ügyintézés olcsóbbá teszi a biztosítást. Ez például a cascónál 10 százalék árengedményt jelent.