Kényszerpályán van a Malév és a kormány is, hiszen az orosz hitelezővel, a Vnyesekonombankkal kell megállapodni, a konkrét forgatókönyvet csak ez után lehet felvázolni – közölte a légügyi biztos. Az egyeztetések már megkezdődtek az orosz féllel, kormányzati szinten pedig várhatóan az orosz-magyar kormányközi bizottság ülésén kerül elő a téma.
Minden létező pénzügyi tranzakciót hitelből finanszírozott az Air Bridge Zrt., ezeket a hiteleket pedig a Malévnak kell majd visszafizetnie – mondta el a légitársaság helyzetével kapcsolatban Márton Attila. Beszélt arról is, hogy a Malév már a privatizáció előtt is komoly tőkehiánnyal küzdött, ám a szerződés megkötésével lehetővé vált, hogy az új tulajdonos hitelből finanszírozza a gazdasági tevékenységet, ahelyett hogy tőkésítette volna a társaságot.
Márton Attila kifejtette: javasolják az igazgatóságnak és a felügyelőbizottságnak, hogy vizsgálják ki egyebek mellett a flottacserével kapcsolatos kérdéseket, illetve a Fokker repülőgépekkel kapcsolatos ügyletet, ez utóbbi miatt ugyanis a légügyi biztos szerint komoly veszteségei voltak a Malévnak.
A tájékoztatón elhangzott az is, hogy a Malév vesztesége 24,4 milliárd forint, ebből 14 milliárd az úgynevezett üzemi veszteség. Ami a kintlévőségeket illeti, a miniszteri biztos pontos számot nem mondott, de azt igen, hogy van megállapodás a hitelezőkkel, és a Malév folyamatosan fizeti vissza a szóban forgó összegeket.