Gazdaság

Kifúrták a 4-es metró alagútjait

A 4-es metró északi alagútépítő pajzsa is műszaki nehézségek nélkül érte el a Baross téri megállót, ezzel lezárult a pajzsos alagútépítés az új vonal első szakaszán.

A DBR Metró Projekt Igazgatóság közleménye szerint hamarosan megkezdődik, és várhatóan őszig véget ér a pajzsok kiszerelése. Még az idén a pesti oldalon is megkezdődhet a belső beépítés, a vágányépítés, jövőre pedig a rendszerek, áramellátó berendezések beszerelése.

A déli pajzs június 18-án fejezte be az utolsó, 450 méteres szakasz építését, északi párja 50-100 méterrel lemaradva követte, így most érte el a Keleti pályaudvart. Az utolsó 150 méteren kiért az eddig megszokott agyagos talajból, és lazább, kavicsos rétegben tette meg az utolsó szakaszt.

A 4-es metró alagútját 2007 áprilisában kezdték építeni, akkor indult el az első pajzs a Kelenföldi pályaudvarról 7,4 kilométeres útjára. Az alagútfúrást végző Bamco legutóbbi ütemtervéhez képest a szerkezet három-négy hónappal korábban ért el a Keleti pályaudvarhoz.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik