Az új autók száma az első öt hónapban 17 391 volt, májusban 3428 új autó került forgalomba, ez 24,8 százalékos csökkenés 2009 májusához képest – közölte a Jato Dynamics nemzetközi autóipari piackutató cég.
A Jato közleménye szerint Európában májusig mindössze 2,9 százalékkal fogyott több új autó, mint a tavalyi év első öt hónapjában. Az egyre csökkenő ütemű növekedés oka leginkább a német és a görög piacok általánosan kedvezőtlen gazdasági helyzetéből fakadó alulteljesítése volt.
Olaszország, Franciaország, valamint több közép-kelet-európai piac is csökkenő eladásokat jelentett az eurózónában kialakult általános vásárlói bizalom megingása miatt. Nagy-Britanniában és Spanyolországban növekedtek az új autó értékesítések, a német piac továbbra is esik.
A közlemény szerint a Ford és a Volkswagen is erősen szenved a német piac általános gyengélkedésétől, amely májusban 35,1 százalékkal kevesebb új autó értékesítést produkált, mint tavaly ilyenkor. A Renualt-nak kedvezett az új piaci felállás, ugyanis megszerezték a második helyet májusban, megelőzve ezzel a Fordot, így éves szinten mindössze 13 684 darabra csökkent az eladási különbség a két márka között.
A jelenlegi helyzet fontos üzenetet közvetít, ugyanis az üzletági szereplők és külső szakértők is bizakodtak abban, hogy erre az időszakra erőre kap a gazdaság. A korábbi roncsprémiumok piacélénkítő hatásai nélkül az egyes országok és márkák csak a kivárás taktikáját választhatják, míg a gazdaságok elérik a relatív stabilitást és a piaci körülmények kedvezőbben alakulnak.