Az elektronikus menetstabilizátorral (ESP) ellátott Cee’d modelleknél jelentkező problémára még azelőtt derült fény, hogy baleset származott volna belőle.
“A problémát az okozza, hogy a rendszer nem fejt ki elegendő fékerőt a bal első és a jobb hátsó kerekekre, ami a szokásosnál erőteljesebb fékezésre készteti a vezetőt” – mondta Silvia Tajblikova a Dow Jones hírügynökségnek adott telefonos interjúban.
Az érintett Cee’d modelleket a kelet- és a nyugat-európai piacokon értékesítették. “Pontos számot nem tudok mondani, de valószínűleg mintegy 36 ezer autónál kell majd kicserélni a főfékhengert” – mondta.
A darabszám alapján második legnagyobb dél-koreai Kia 2006 decemberében nyitotta meg első termelőüzemét az EU-ban a szlovákia Zsolnán. Azóta az üzem több mint 300 ezer Cee’d és 100 ezer Sportage modellt gyártott. A mostani lesz az első szlovákiai üzemet érintő visszahívási akciója a Kia autógyárnak.
Mivel a meghibásodásnak tulajdonítható balesetek még nem történtek, a visszahívásnak valószínűleg nem lesz olyan arculatromboló hatása, mit amit a Toyota szenvedett el a fékrendszer meghibásodása miatti visszahívásainak köszönhetően.
A legnagyobb dél-koreai autógyártó a Hyundai Motor Co. Ltd. a Kia zsolnai üzemétől nem messze, a szlovák-cseh határ túloldalán, a csehországi Nosovicében gyártja i30-as modelljét, amely számos alkatrészében és részegységében megegyezik a Kia modellel. A Hyundai szóvivője Petr Vanek azonban a Dow Jones hírügynökséggel közölte, hogy a Kia visszahívási akciója nem érinti a Hyundai i30-as modelljét.
A hibás főfékhengereket Silvia Tajblikova tájékoztatása szerint Hyundai kínai alkatrész beszállítója, a Mobis China gyártotta.