A humán fejlesztéssel foglalkozó FranklinCovey ügyvezetője hangsúlyozta: az NRC piackutató vállalattal közösen készített felmérése szerint a magyar vállalatok többsége nem rendelkezik a beosztottakat ösztönző vállalati céllal. Ha mégis, akkor a bürokrácia és a rossz munkaszervezés miatt ezek jelentés részben meghiúsulnak.
A FranclinCovey felmérése szerint a vállalatok Európában átlagosan 54 százalékban képesek elérni céljukat, míg az Egyesült Államokban ugyanez az érték 51 százalék.
Bölcsföldi László az ezer fős mintán végzett reprezentatív online felmérés alapján rámutatott: a magyar szervezetek 80 százaléka nem rendelkezik olyan céllal, vagy küldetéssel ami ösztönzően hat a beosztottakra, míg a munkavállalók alig ötöde szán naponta vagy hetente időt arra, hogy megtervezze munkáját.
Kiemelte: a magyar munkahelyek 85 százalékára jellemző, hogy a munkavállalók pletykálnak a szervezetről egymás között anélkül, hogy tisztában lennének a tényekkel. Úgy vélte, ennek elsősorban az az oka, hogy a magyar szervezetek többségénél nincs meg a kellő mértékű, és jól megszervezett, tényekre alapozott információáramlás.
Ezen felül az is jelentős problémát jelent a szakember szerint, hogy a magyar szervezetek csupán 20 százaléka használ bármilyen mérőszámot munkavállalói teljesítményének mérésére, és kéri számon rendszeresen ez alapján a dolgozókat.