Az autókat egy jelenleg kihasználatlan kaliforniai üzemben gyártják majd és előreláthatólag 2012-ben kezdik meg értékesítésüket. A Toyota 50 millió dollárt fektet be az amerikai elektromos autó gyártó vállalatba a közös fejlesztés finanszírozására, valamint támogatást nyújt majd a gyártó berendezések létesítésében is.
A Tesla a német Daimler autógyárral is folytat elektromos autó fejlesztési együttműködést. A kaliforniai üzem gyártja a Smart elektromos változatának az akkumulátorait. Az akkumulátorok mellett a Daimler elsősorban a Tesla elektromos hajtáslánc technológiában szerzett tapasztalatainak átvétele érdekében lépett együttműködésre az amerikai autógyártóval. A Tesla úttörőnek számít az elektromos autók fejlesztésében, hiszen már évek óta gyárt egy elektromos hajtású sportkocsit.
A Toyota a Teslával kialakítandó együttműködéssel nem csupán a hibrid járművek terén elért üzleti sikereit kívánja megkoronázni, hanem ágazati szakértők szerint az amerikai piacon elszenvedett arculati csorbát szeretné kiköszörülni azzal, hogy egy korábban bezárt üzemet vesz használatba az elbocsátott alkalmazottak visszavételével.
Elon Musk, a Tesla igazgatója szerint a fremonti üzem évi 20 ezres termelési kapacitással rendelkezik majd, kezdetben ezer alkalmazottal.
A Toyota a Tesla küszöbön álló tőzsdei bevezetésével egyidőben száll be a vállalatba. A tranzakcióra már az elkövetkező hetekben sor kerülhet. A kaliforniai vállalat januárban nyújtotta be jegyzési kérelmét az amerikai értékpapír felügyeletnek. A bevezetéstől mintegy 100 millió dollár bevételt vár a Tesla.