A legnagyobb kínai autógyár várhatóan 2015-ben kezdi meg működését, évi 300 ezer autó kibocsátására készül.
A Chery korábban több európai autógyártóra is szemet vetett – köztük a Volvóra -, s több együttműködési megállapodása is van, köztük a Fiattal és a DaimlerChrysler csoporttal. A cég szerint a globális autóipari válság közepette ritka alkalom kínálkozik a kínai autógyárak számára profiljuk bővítésére.
A Chery saját fejlesztésű autóit már a világ 20 országába exportálja, főként a feltörekvő piacokra, a fejlett országokban eddig még nem sok sikerrel járt.
Ágazati elemzők emlékeztetnek arra, hogy a kínai autógyárak eddig nem igazán tudták megvetni a lábukat Európában, mert gyenge másolatokkal, vagy unalmas külsejű, a törésteszteken tragikusan teljesítő autókkal próbálkoztak. A hibákból tanulva azonban egyre szebb, és jobb minőségű autókkal rukkolnak elő.
