Lamar McKay, a BP America elnöke áldozatnak állította be cégét, rámutatva: az elsüllyedt olajfúró torony és a kútnál csődöt mondott 450 tonnás zárószelep nem az üzemeltető BP-é volt, csak bérelte azokat a tulajdonos Transocean vállalattól.
McKay kifejtette: a robbanást és az olajkatasztrófát tehát egy másik cég biztonsági rendszerének meghibásodása idézte elő. Azt mondta, a Deepwater Horizon platformon dolgozó 126 munkás közül csak 7 volt a BP alkalmazottja.
Steven Newman, a Transocean elnök-vezérigazgatója arról beszélt, hogy cégének szakemberei csak úgy tettek, ahogyan a BP rendelkezett, és egyébként is a katasztrófa az alvállalkozó Halliburton hibájából következett be.
Tim Probert, a Halliburton biztonsági igazgatója pedig azt fejtegette, hogy cége a szokásos olajipari előírások alapján járt el, és a BP tervének megfelelően hajtották végre a fúrt kút csövének cementtel való tömítését, a műveletet annak befejezése után nyomáspróbákkal ellenőrizték. Probert arról is beszélt, hogy a robbanás idején nem a Halliburton, hanem a Transocean végzett valamilyen műveletet a platformon.
A BP – amely eddig 350 millió dollárt költött a tisztítási műveletekre – közölte: 4700 kártérítési igényt kapott, és 3,5 millió dollárt fizetett ki 295 károsultnak.