A tegnap aláírt megállapodás értelmében az európai piacra szánt közepes SUV padlólemeze érkezik Ázsiából, míg a motort a franciák adják. Az 1,6 HDi FAP motor különösen alacsony szén-dioxid-kibocsátást tesz lehetővé. A cél 123 gramm CO2-kibocsátás kilométerenként, ami 4,7 literes fogyasztást jelent.
Az új modellel a PSA Peugeot Citroën tovább bővítheti a két márka termékpalettáját. A négy-, illetve kétkerékhajtású változatból mintegy ötvenezer darab gyártását tervezik. Számításaik szerint 2015-re a SUV-k piaca 60 százalékkal növekszik majd világszerte.
Nem ez az első alkalom, hogy a két gyár összefog, 2005 óta ez a negyedik együttműködési megállapodás. Az elsőt a Mitsubishi Outlander, a Peugeot 4007 és a Citroën C-Crosser SUV-modellek közös gyártására kötötték, ezt követte az Oroszországban frissen felavatott, új közös gyártóüzem létesítése. A harmadik megállapodás a Mitsubishi I MiEV* alapján kifejlesztett Peugeot iOn és Citroën C-Zéro elektromos autókról szól, amelyeket 2010 végétől kezdenek forgalmazni Európában.