Az új minit a Panda és a Grande Punto közé pozicionálja az olasz gyár, az itt-ott még Mille néven forgalmazott régi Unót és a Punto II-t váltaná fel. Ahogy az 500-as, úgy az Uno is a Panda padlólemezére épül, így a fejlesztés során jelentős költségeket takarítottak meg.
Az új Uno, valószínűleg a már megszokott és bevált egyliteres és 1,4 motorokat kapja majd. Külsejében néhány markánsabb él mellett gömbölydedebb formák is megjelennek. A 3,8 méter hosszúságú autó összességében a Fiat korábbi modelljeitől teljesen eltérő képet mutat. A tervezésnél elsősorban az enteriőr kialakítása állt a középpontban, cél a lehető legnagyobb belső tér kialakítása volt.
Bemutatták a Way névre hallgató szabadidő kivitelt is. Ez a verzió nagyobb hasmagasságával, alsó alumínium védőlemezével és néhány műanyag védőelemmel kiegészítve az alapváltozatot teszi terepjárásra alkalmasabbá.
A mérnökök számára a kategóriához mérten az elsődleges szempont az volt, hogy a használhatóság és az alacsony ár az új Uno esetében is együtt járjon.