A 90 napos kísérleti program keretében egyelőre három elektromos hajtású taxi szállítja az utasokat.
A Nissan gyártásában készült járművek a többi elektromos hajtású autóktól eltérően nem hálózatról töltik. A taxik motorjainak cserélhető elemek adják az energiát. Az elemcserére speciális töltőállomásokon kerül sor gépi úton. A csupán pár percet igénylő művelethez, a sofőrnek ki sem kell szállnia a járműből.
A tokiói a világ legnagyobb taxiflottája. A 60 ezer taxi mindegyike akár 300 kilométert is megtesz a japán főváros útjain naponta.
A japán energiaügyi hatóság és az elektromos autókra specializálódott amerikai Better Place elnevezésű vállalat közös munkája rendkívüli hatással lehet Tokió levegőjére. A taxik ugyan az autóknak csak két százalékát teszik ki, de becslések szerint a teljes flotta cseréjével 20 százalékkal csökkenne az éghajlatra káros üvegházgáz-kibocsátás.
AJÁNLOTT LINKEK:
Munkába álltak az elektrotaxik Tokióban (Alternatív Energia)