A Toyota hétfői közleménye szerint világszerte összesen 876 ezer gépjárművet adtak el. Igaz, ebbe beleszámítanak a csoporthoz tartozó Daihatsu gépkocsi és a Hino teherautó márka eladásai is.
Ez éves összevetésben 26,3 százalékos bővülés jelent.
A hazai piacon 37,2 százalékkal, az Egyesült Államokban pedig 40,7 nőttek az eladások, annak ellenére, hogy ott hívták vissza a legtöbb autót a sorozatos meghibásodások miatt. A kiugró eredményt ugyanakkor részben az magyarázza, hogy egy évvel ezelőtt a gazdasági válság miatt rendkívül kevés autó kelt el az egész világon.
A gázpedálokkal, padlószőnyegekkel, fékrendszerekkel, szervokormányokkal és egyéb alkatrészekkel és felszerelésekkel kapcsolatos problémák miatt a Toyota közel 10 millió autót hívott vissza javításra. Április elején pedig rekord összegű, 16,4 millió dolláros büntetést fizetett ki annak ellenére, hogy nem ismerte el, azokat a vádakat, mely szerint hónapokig titkolta volna, hogy előfordulhatnak meghibásodások egyes modelleknél.
A visszahívások ejtettek sebeket a megbízhatóságáról híres kocsikat gyártó társaság arculatán, a forgalom azonban az idén eddig dinamikusan bővült: januárban 15,3 százalékkal, februárban 13 százalékkal több autót adtak el az egy évvel korábbinál. Az első negyedéves jelentős növekedésben nem csak gazdaság élénkülése játszik szerepet, hanem a számos országban bevezetett autóvásárlási kedvezményeknek is.