A két autóban közös a V8-as, duplaturbós benzines motor, de hibridtechnikájuk, benne a nagyfeszültségű akkumulátorokkal, erősen eltérő. A Vezess.hu-nak az X6 ActiveHybridet sikerült kipróbálni a BMW fejlesztéseit bemutató rendezvényen.
Első blikkre a hibrid X6 a csekélyebb légellenállású felniken kívül a bluewater kék metálfényről is azonosítható, amely rajta kívül kizárólag az ActiveHybrid Heteshez rendelhető. Ha a tulaj más szín mellett döntött, akkor sem kell a feliratokat skubizni: messziről látszik a motorháztető masszív domborítása.
A hibrid X6 2,5 tonnás. Egészen valószínűtlen az az agresszivitás, amivel a két villanymotor és a feltöltött V8 a fizikai korlátoknak feszül és szinte legyőzik a nehézségi erőt. Padlógázzal a gyorsulás alig felfogható, összesen 485 lóerős és 780 Nm van velünk, ami még az M-es verzió 680 newtonméterénél is brutálisabb.
A BMW nagyjából húsz százalékos megtakarítást ígér a hibridre áldozóknak a turbós V8-hoz képest. Ez azt jelenti, hogy 18-20 liter helyett átlagosan nagyjából 14-16 literrel beéri az X6, a jelentős erő- és súlytöbblet dacára.
AJÁNLOTT LINKEK:
Vezettük: BMW X6 ActiveHybrid (Vezess.hu)