Kázmér Natasa, a diszkont légitársaság szóvivője hozzáfűzte: “Mi azt kérjük, hogy a kormányok azzal támogassák a szektort, hogy gondoskodnak az állampolgárok hazajuttatásáról, ez az ő felelősségük”.
A Wizz Air, az európai diszkont légitársaságok szövetségének (ELFAA) tagjaival együtt azt kérte az Európai Bizottságtól, hogy enyhítsenek az utasjogok szigorán, és tekintsenek el a 261/2004 rendeletben foglalt, a légitársaságokra vonatkozó ellátási kötelezettségtől.
A jelenlegi rendkívüli helyzet természeti katasztrófa, amit a helyén kell kezelni – magyarázta a szóvivő. Nem elvárható, hogy egy ennyire elhúzódó és kiszámíthatatlan rendkívüli helyzet összes költségét kizárólag a légitársaságok viseljék.
Kázmér Natasa tájékoztatása szerint a Wizz Air az elmúlt öt napban összesen 824 járatát törölte, ami mintegy 125 ezer utast érintett. A call centerek naponta egy havi hívásmennyiséget kezeltek, annak ellenére hogy a wizzair.com-on folyamatosan frissült az információ, és a befizetett jegyár visszaigénylését a légitársaság az internetes portálon keresztül is lehetővé tette.
Szerdán a Wizz Air összes reggeli budapesti járata elindult. Törölni csak a lengyelországi, dortmundi és párizsi járatokat kellett. A lengyel légtérzárat délelőtt 10 órakor feloldották, így az onnan tervezett 13 járat már elindul.