A Ford, a Mercedes és a BMW után a Volkswagen-konszern is a kínai eladások jelentős bővüléséről számolt be; a német konszern a világ legnagyobb piacán 60 százalékkal több gépkocsit értékesített az év első három hónapjában, mint egy évvel korábban.
Az első negyedévi eredmények “felülmúlták a várakozásainkat” – mondta hétfőn Winfried Vahland, a VW Kínáért és Hongkongért felelős vezetője. A konszernhez tartozó márkák közül 121 százalékos növekedéssel a Škoda teljesített a legjobban, Audiból 77 százalékkal, VW-modellekből pedig 53 százalékkal többet adtak el az egy évvel korábbinál. A társaság összesen 457 259 gépkocsit értékesített az ázsiai országban januártól március végéig.
Tavaly a gazdasági válság ellenére éves összevetésben 36,7 százalékkal nőtt a VW kínai forgalma, miközben a kínai piac egésze 46 százalékkal bővült. Az idén 25 százalékos, a piac becsült bővülésével megegyező nagyságú növekedést céloz meg a társaság.
Kína az egész iparágnak egyre fontosabb terep. Az 1,3 milliárd lakosú országban a Ford 84 százalékkal, a Mercedes 112 százalékkal, a BMW 106 százalékkal növelte forgalmát az idei első negyedévben.