Princz Ferenc, az Ikarusbus Kft. ügyvezető igazgatója a két cég szerdai budapesti sajtótájékoztatóján hangsúlyozta: stratégiai együttműködésük keretében minimum 300-500 darab busz megrendelésére számítanak, de az Ikarus hagyományos külpiacain is várnak vevőkre. A társaság az új buszcsaládról Moszkvában is tárgyalásokat folytat.
A városi és elővárosi buszcsalád közös fejlesztése a tavalyi év második felében indult, mintegy 150-200 millió forint fejlesztési költség mellett. A négy típus karosszériáját és egyéb tartozékait az Ikarus készíti, míg a futóművek, ülések, egyes vázszerkezeti darabok kivitelezését a Rába végzi, a motor pedig az Egyesült Államokban készül – jelezte Princz Ferenc.
Hangsúlyozta: az együttműködés a több évtizedre visszatekintő kooperációs formára kíván támaszkodni, a lehető legnagyobb mértékben kívánják igénybe venni a magyar beszállítói hálózatot, és kihasználni a meglévő gyártókapacitások és szakembergárda kínálta előnyöket.
Princz Ferenc szerint 20-30 darab autóbusz megrendelése esetén a projekt már profitábilis. A cég reálisnak véli, hogy a későbbiekben évi 1000-1500 darab autóbuszt is gyártsanak.
A legstabilabb partnernek a BKV Zrt. ígérkezik, amely 200-250 darab autóbuszra tarthat igényt. Az exportigények felmérése jelenleg is folyik. A társaság célja, hogy az Ikraus évtizedes hagyományú, elsősorban feltörekvő országokbeli megrendelői között találjon partnerre.