A média vezetői azzal vádolják a Google-t, hogy a napilapok netes kiadásaitól az olvasókat és a hirdetési lehetőségeket is elszipkázza. Schmidt szerint azonban az előfizetésen, illetve a hirdetéseken alapuló üzleti modell kombinációja új lehetőséget jelenthetne a hírpiac számára.
A megoldás részletei egyelőre nem ismeretesek, a Google vezetője azonban azt tartja fontosnak, hogy a jelenlegi technológiákkal a kiadók személyre szabottan szólíthatják meg olvasóikat.
A mobiltávközlési lehetőségekkel olyan vezeték nélküli eszközökre is lehet tartalmat szolgáltatni, mint az Amazon Kindle elektronikuskönyv-olvasója, az Apple iPad táblapécéje vagy akár a Google operációs rendszerét, az Androidot használó okostelefonok.
Anders Gyllenhaal, a The Miami Herald főszerkesztője a Google-találatok alapján hozzájuk irányított olvasók ellenére sem hisz abban, hogy a keresőjéről ismertté vált cég valódi partnere lenne a kiadóknak. Szerinte ugyanis a Google és a kiadók más-más irányba mennek.